Close

5 pomyłek, których należy unikać podczas sprzedaży

Czego unikać przy sprzedaży?

Brak dyscypliny

Jeśli nie poświęcisz choć kilka chwil każdego dnia na uczestnictwo w nowych rozmowach na temat planowanej sprzedaży, pod koniec miesiąca możesz popaść w kłopoty, gdy zorientujesz się, że nie masz żadnej możliwości dalszego działania.

Kontrola dochodów

Jeśli jesteś osobą, która ma na oku tylko miesięczne dochody, popełniasz zasadniczy błąd. Dochodów nie można kontrolować. Można natomiast czuwać nad działaniem, które pomaga znaleźć nowe możliwości lub rozwinąć już te istniejące. Tym sposobem zauważysz wzrost zysków na koniec miesiąca tylko dlatego, że skupiłeś się na konkretnych działaniach.

Nie na wszystko da się przygotować

Owszem, dobra sprzedaż wymaga nieco przygotowań i doskonalenia umiejętności. Nie ma jednak sensu wcześniejsze znalezienie odpowiedzi na wszystkie możliwe pytania. Nie obawiaj się tego, że nie wiesz wszystkiego, nikt nie jest alfą i omegą.

Palenia mostów za nieudanymi transakcjami

Jeśli klient nie zakupi Twojego produktu lub nie skorzysta z Twojej usługi, nie pal za nim mostów. Być może za pół roku jego nastrój, potrzeby mogą ulec zmianie. Chowając urazy, tracisz potencjalne oferty w przyszłości.

Brak uczciwości

Nie sprzedawaj czegoś, czego klienci nie potrzebują, nie oszukuj ich, nie wprowadzaj świadomie w błąd. Nabywcy od razu to wyczuwają i już nic u Ciebie nie kupią. Będąc niezadowolnym z zakupu, zawiodą się nie tylko na produkcie, ale także na Tobie i Twojej firmie, marce – a dla Ciebie będzie to cios rykoszetem.

Zamiast popełniania tych błędów, staraj się pomyśleć nad konkretnymi działaniami, dzięki którym zyskasz nowe możliwości sprzedażowe i rozwiniesz te, które już osiągnąłeś. Niezależnie od tego, czy są to zwykłe rozmowy, spotkania, e-maile, czuwaj nad systematycznością ich prowadzenia.

About the Author

Związany z internetem od ponad 10 lat. Pasjonat marki Apple. Miłośnik Gór, zarówno pieszo jak i na rowerze.

Write Your Comment

You may use these HTML tags and attributes:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>