Jaki prosty CRM wybrać w 2018 roku?
W roku 2018 w biznesie bez rewolucji. Wciąż będzie konkurencyjnie i intensywnie, poziom usług nie spadnie, a zyski zwiększą nowoczesne formy marketingu. Aby skutecznie działać na rynku, przedsiębiorcy zapewnią jeszcze lepszą obsługę klienta i przedstawią spersonalizowane, dostosowane do potrzeb oferty. Prowadzenie małej i średniej firmy będzie więc równie czasochłonne. W 2018 roku, podobnie jak w latach poprzednich, warto usprawnić działanie swojego biznesu i skorzystać z popularnych systemów CRM (zarządzania relacjami z klientem). Jaki CRM wybrać, aby prześcignąć konkurencję?
Lekki i prosty
A lekkość i prostotę zapewni tylko CRM działający w internetowej chmurze. Nowoczesne CRM-y mają zwykle postać internetowych aplikacji, które gromadzą wszystkie kluczowe dla firmy informacje: dane kontaktowe klientów, historię zamówień, zaplanowane spotkania i sprawy do załatwienia. Zastępują książki kontaktów, regał z dokumentami i kalendarz, stając się biurem noszonym w smartfonie. Ułatwiają też przepływ informacji pomiędzy współpracownikami: każdy, kto ma dostęp do systemu, na bieżąco obserwuje, jakie zadania danego dnia pozostały do wykonania.
Pierwsze rozwiązania typu CRM miały formę wielkich, pamięciożernych systemów, których wdrożenie w firmie ciągnęło się tygodniami, a nierzadko i tak kończyło się fiaskiem. CRM w wersji online charakteryzuje się intuicyjnością, przyjaznym, prostym interfejsem i szybkością działania. Z jego obsługą poradzi sobie każdy, nawet pracownik, który nigdy wcześniej nie korzystał z podobnych ułatwień.
Funkcjonalny
Mobilne aplikacje CRM powstają po to, aby usprawniać działanie przedsiębiorstwa, rozdzielić obowiązki i wesprzeć ulotną pamięć. Nie mogą być więc przeładowane niepotrzebnymi narzędziami, zakładkami i tabelkami. Muszą spełniać trzy podstawowe cele. Funkcjonalny CRM po pierwsze porządkuje firmowe kontakty. Za jego pomocą można odpowiednio je pogrupować i opisać tagami, dzięki czemu już na pierwszy rzut oka wiemy, jakie działania zlecał nam w przeszłości dany klient albo co konkretny kontrahent dla nas wykonywał. W tej nietypowej księdze kontaktów zapisać możemy wszelkiego rodzaju informacje: dane kontaktowe czy adresy, a nawet upodobania stałych klientów. Aby CRM spełniał swoje funkcje, musi też organizować obowiązki wewnątrz firmy. Służy więc nie tylko do przydzielania zadań pracownikom, ale i powiązywania ich na przykład z konkretnymi klientami, tak, aby realizacja celów przebiegała sprawnie. Przypomina też o nadchodzących zleceniach i zaległościach. Kiedy rano zaczynamy pracę, uruchamiamy aplikację, która jasno i przejrzyście przedstawia nam, co powinniśmy dziś załatwić. Przydatny CRM pomaga czuwać nad zleceniami. Wskazuje, kto jest odpowiedzialny za konkretne działanie, opisuje je i wskazuje, na jakim etapie się znajduje. Przypomina o telefonie do wykonania i umówionym spotkaniu. Umożliwia też pozostawianie notatek – współpracownicy mogą wymieniać się wiadomościami na temat klientów, podpowiadać sobie i doradzać. CRM, który ułatwi pracę przedsiębiorcom w 2018 roku, powinien również gromadzić statystyki dotyczące działań firmy i ułatwiać cykliczne raportowanie. Dzięki temu wyraźnie widać, które obszary funkcjonowania przedsiębiorstwa można poprawić i jakie zabiegi przynoszą największe zyski.
Elastyczny
Współczesny biznes jest dynamiczny. Zmienia się, rozrasta, wchodzi na nowe rynki. Twórcy mobilnych aplikacji CRM na bieżąco dostosowują je do zmieniających się potrzeb przedsiębiorców. A ponieważ najpopularniejsze systemy oferowane są w modelu SaaS (Software as a Service, czyli oprogramowanie jako usługa, którą można wynająć), aktualizacje i ulepszenia wdrażają ich autorzy. Użytkownicy nie muszą martwić się koniecznością wprowadzania zmian.
Sprawdzony
Wybierając CRM, który usprawni funkcjonowanie naszej firmy w 2018 roku, warto kierować się opiniami innych użytkowników i decydować się na sprawdzone rozwiązania. Liczby bowiem nie kłamią. Z jednego z najpopularniejszych systemów online na rynku, miniCRM, codziennie korzysta ponad 600 przedsiębiorców, a 95% z nich poleciłoby go znajomym prowadzącym własne firmy. Aplikacja miniCRM została skrojona specjalnie na miarę potrzeb małych i średnich biznesów. Działa w chmurze, jest prosta, funkcjonalna i bezpieczna, a instalując jej wersję testową, możemy sprawdzić, czy spełnia wszystkie nasze oczekiwania.
Źródło zdjęć: pexels.com
Write Your Comment