Sprzedaż zwinna
Przyszłość sprzedaży czyli Agile Selling.
Zwinny sprzedający
Zwinny sprzedający to taki, który uczy się szybko nowych zadań, tak aby mogły one w krótkim czasie przynieść wydajny rezultat. Szybko odpowiada na zmieniające się warunki rynkowe i rozumie, w jaki sposób ustalić listę priorytetowych projektów. Nauka zwinności czy też, inaczej mówiąc, zaradności, operatywności jest jednym z kluczowych wskaźników powodzenia i osiąganego sukcesu.
Czynniki istotne dla decyzji kupującego
Współcześni klienci są świadomymi konsumentami, co oznacza, że orientują się oni bardzo dobrze w dostępnych na rynku alternatywach. Sprzedający, który święcie wierzy w to, że to właśnie jego produkt, cena czy marka wpływają na decyzję o zakupie, nie zdaje sobie sprawy z tego, że jest wyprzedzany o ten jeden ważny krok przez innego sprzedającego oferującego odbiorcy nieco większą wartość produktu czy usługi.
Cele sprzedażowe
Istnieją dwa rodzaje celów sprzedażowych. Pierwsze z nich to cele oparte na wynikach. Bazują one na końcowych rezultatach i są dość zniechęcające i demotywujące, ponieważ najczęściej rozciągają się w czasie. Drugi rodzaj skupia się na nieustannym doskonaleniu swojego „rzemiosła” w branży sprzedażowej. I te właśnie cele są bardziej osiągalne, gdyż prowadzą łatwo do zdobycia ostatecznego punktu docelowego.
Do kogo i co sprzedajesz?
Jeśli sprzedający nie rozumie potrzeb kupującego i tego, w jaki sposób klient radzi sobie z danym problemem, nie ma punktu odniesienia dla sprzedawanego produktu czy oferowanej usługi. To konsument jest zawsze punktem odniesienia i przestrzenią do porównywania. Potrzeba zrozumienia klienta i sytuacji, w jakiej on się znajduje jest o wiele ważniejsza niż cechy towaru, który oferujesz czy korzyści płynące z jego sprzedaży.
Zwinna sprzedaż ma w sobie ogromny potencjał. Zrozumienie jej znaczenia w całym procesie sprzedażowym jest pierwszym krokiem do tego, aby ospałość i ociężałość zamienić w dynamiczne oraz przedsiębiorcze działanie.
Write Your Comment